De resultaten van de Kwaliteitsmonitor 2019 zijn binnen
In 2019 hebben we onze bezoekers gevraagd om een enquête in te vullen over de dienstverlening in het Streekarchief. De resultaten van dit onderzoek zijn inmiddels binnen. We willen iedereen hartelijk bedanken voor het invullen van de enquête. Ons algemene rapportcijfer is een 8.0!
De kwaliteitsmonitor is door 88 bezoekers ingevuld. We scoren vooral hoog op de snelheid en de kwaliteit waarin vragen telefonisch en per mail worden beantwoord. Voor het contact per telefoon en e-mail krijgt het archief een 8,8 voor de snelheid waarmee geantwoord wordt en een 9,0 voor de kwaliteit van het antwoord.
Het gemiddelde rapportcijfer voor het gebruik van sociale media is een 7,2. Het landelijk gemiddelde ligt op een 7,7, dus hier is ruimte voor verbetering.
Wat betreft het fysieke bezoek aan de studiezaal scoren we hoog op vriendelijkheid van het personeel (8,8), hulpvaardigheid van het personeel (8,8) en deskundigheid van het personeel (8,6). Zo schreef een bezoeker: ‘De kennis en hulpvaardigheid van de studiezaalmedewerkers verdient alle lof.’
Er werden ook enquêtevragen gesteld over onze website. Het Streekarchief heeft sinds oktober 2019 een nieuwe website in samenwerking met Gemeentearchief Gooise Meren en Huizen. De website wordt door onze bezoekers hoog gewaardeerd op vindbaarheid en helderheid van de teksten.
Daarnaast blijkt uit de enquête dat er onder bezoekers een grote vraag is naar meer gedigitaliseerde stukken. Het Streekarchief is op dit moment druk bezig met verschillende digitaliseringsprojecten en met het onderbrengen van de digitale archieven in een digitale archiefbewaarplaats. In de loop van 2020 zullen onder meer bouw-, omgevings- en milieuarchieven van bij het Streekarchief aangesloten gemeenten vanuit deze digitale bewaarplaats online beschikbaar komen.
6 februari 2020